החולד

החולד

החולד מתחלק לארבע משפחות עיקריות חולד יהודה, חולד גולני, חולד כרמלי וחולד גלילי. החולד הינו חיה מקבוצת המכרסמים שהמאפיינים המובהקים שלה הינם המבנה הצר והארו (מבנה גלילי), רבים מבלבלים בין חולד לבין חפרפרת אבל בישראל אין חפרפרות אלא רק חולדים. החולד הינו עיוור אך מסוגל להבדיל בין חושך לאור וללא זנב כשהוא דו כיווני עם רגליים קצרות ומבנה ראש שטוח האוזניים שלו קצרות כשהוא מפורר את האדמה בעזרת הרגליים והידיים ואז בעזרת הראש הוא מהדק את העפר וכך דואג שהוא ייקבר תחתיו.

שעות הפעילות של החולד הינן בשעות היום ואף השעות הראשונות של הלילה. החולד אוכל פקעות שונות ,קני שורש ובצלים שמהווים את האוכל המרכזי שלו כשהוא מושך אל תוך המחילה שלו צמחים להמשך ההזנה שלו כשאת מרבית איסוף המזון הוא עושה בתקופת החורף שנוחה עבורו הרבה יותר לאיסוף המזון כשהוא אוכל את המזון שאגר בחורף בעונת הקיץ.

אחד הבעיות הגדולות שחולדים יוצרים הוא כרסום צינורות השקיה וכו' . החולד הינו מכרסם אינדיבידואלי הוא חי לבדו והזמן היחידי שהוא ייפגש עם נקבת החולד הינו לצורך צאצאים כשהוא מגלה התנהגות תוקפנית ביותר כלפי חולדים אחרים עם תוקפנות גבוהה מאוד בעונות שבהן אין התרבות כשכל מפגש מקרי ביניהם יכול להסתיים במוות של אחד הצדדים. עונת החיזור של החולד מתחילה בבניית תלוליות המלטה שנמצאת בתוך מערכת שלמה של מחילות כשהזכרים מגיעים אל תלוליות ההמלטה פעמים רבות ומשמיעים שריקות ומין סוג של לחישות חיזור כשכל רבייה מניבה כ 3-5 צאצאים ללא פרווה שאותה הם מקבלים רק בגיל שבועיים כשבין חודשיים לשלושה הם מסוגלים לעזוב את המחילה של האם ולחפש לעצמם מחילה חדשה למרות שסיכויי ההישרדות שלהם לא גבוהים במיוחד. תחום המחייה של החולד הינו 340 מט' שהוא מורכב מכמה מחילות שהקוטר שלהם הינו 5-10 ס"מ וכוללת גם חדרים גדולים שמחולקים לשינה, צרכים ואגירת מזון (ממש דירת 5 חדרים) כשמערכת המחילות חשוכה ולחה כל הזמן ואם חדר כלשהו במחילה נהרס או מתלכלך החולד החרוץ יבנה מיד חדר חדש. החולד חופר עם השיניים שלו ומוציא העפר בעזרת הראש כשהוא חופר מחילות כשקוטר המחילה שהוא יוצר הינה בעובי 5 ס"מ. החולד מוכן לחפור בכל קרקע שהיא למעט חולות נודדים כשאופן החפירה משתנה לפי העונה, בחורף החולד חופר מחילות בין 10-20 ס"מ ובעונת הקיץ הוא יכול להגיע עד 120 ס"מ כשהוא יוצר לעצמו מחילה שהוא נח בה. בגינות החולד חופר כל השנה אין מבחינתו כל הבדל בין הקיץ לחורף וגם גובה המחילה אינו קבוע ואינו קשור לעונה. במידה ואתם מוצאים תלוליות בגינה שלכם רצוי להזמין מדביר מנוסה להדברת חולדים שכן הנזק שיכול לגרם מהחולד יכול להגיע עד למצב של הרס הגינה כולה. החולד מהווה סכנה מכמה בחינות: נזק לגינה עד הריסת הצמחים והפרחים וכמובן הרס של מערכות השקיה ולתשתית החשמל. יצירת מחילות בתוך הגינה. החולד נושך כשהוא מרגיש שהוא מותקף ואז יש אפשרות להעברה של זיהומים ומחלות שונות. הדברות נטו הינה חברה מנוסה בתחום החולדים כשאנו מגיעים אליכם אנו יכולים לזהות את גודל הבעיה (חולד אחד או משפחת חולדים ולהתאים לה פתרון מקצועי מתוך הניסיון הרב שלנו בחולדים. נתקלתם בתלוליות בגינה ? חשוב לא לחכות אלא לפנות מיד למומחים בתחום – רק הדברות נטו ! למידע אודות הדברה ירוקה ובטוחה לחצו כאן נתקלתם בחולד ? אל תחכו ! פנו להדברות נטו – הדברה ירוקה ובטוחה חייגו עכשיו 1-700-727-255 ​