רב רגל שחור

תולעת רב רגל שחורה

תולעת רב רגל שחורה היא מרבה רגליים הנפוץ ביותר בישראל הצבע שלו נע בין שחור לחום כהה כשהגודל שלו הוא 18-20 ס"מ. הגוף של תולעת רב רגל שחורה נראה כמו טבעות מצורפות אחד לשני שעל כל טבעת יש זוג רגליים לכן שמו רב רגל שחור. רבי הרגל התחילו את חייהם לפני 420 מיליון שנה בים ועברו אחר כך ליבשה הם נושמים דרך נקבים קטנים בגוף והלחות מהצמחייה גורמת להם לצאת החוצה לטיולים. עונת החיזור של רב רגל שחור מתחילה בקיץ כשהזכר מעביר מקדמת הגוף שלו גוש זרע קטן כשהנקבה צריכה להטיל היא נצמדת לחור באדמה שהיא חפרה או נקיק בסלע ושם היא מטילה עשרות ביצים קטנטנות מוקפות עיסה אדומה. כל ביצית מוקפת בשריון בצבע אדום ולאחר בקיעתם ההגעה לבגרות מינית לוקחת כמה חודשים ואז הם מתרבים בעצמם. אורח החיים של רב הרגל הוא לילי והמזון העיקרי שלהם הינו צמחים ושורשים שהם מוצאים במקום שבו הם ישנים. רבי הרגל הקטנים דומים מאוד לגדולים רק עם פחות טבעות ורגליים ככל שהם גדלים מספר הטבעות בהתאמה עם מספר הרגליים שלהם הולך וגודל

רב רגל שחור אינו נושך או ארסי אבל מגן על עצמו כנגד טורפים עתידיים באמצעות הפיכתו לכדור או מעיין ספירלה שמדיפה ריחות חזקים מאוד מאוד לא נעימים וכך הוא גורם לטורף האפשרי שלו ללכת ולמצוא קורבן אחר נגיש יותר. התפרצות של רב רגל שחור נעשית תמיד בנחילים גדולים שפשוט נכנסים לבית או לגינה במספרים גדולים כל כך שמחייבים הדברה. הדברת רב רגל שחור נעשית בהתאם למחזור החיים שלו כאשר התנאי הראשוני הינו להדביר לפי תחילת תהליך ההתרבות משום שברגע שתהליך הרבייה החל אז ההדברה נעשית מורכבת יותר. הדברת רב רגל נעשית תמיד באמצעות ריסוס הגינה מסביב לבית במיוחד ליד הדלת ודג במיוחד על הסדקים בקירות שהם קרובים למקומות לחים עם טמפרטורה קרה בקרבה לצמחיה.

דרכי טיפול: הדרך היחידה להימנע מהמלדרה היא בעזרת הדברה מקצועית הדורשת מיומנות רבה, כיון שחומרים שבהם נעשה שימוש עלולים לפגוע גם ביצורים אחר אנו בהדברות נטו בעלי ניסיון רב בהדברת רגל שחור, אנו יודעים איך להדביר בדרך הטובה ביותר שתיתן את תוצאות מידיות. נתקלתם ברב רגל שחור או שאתם חושדים בהימצאותם בבית חשוב לא לחכות אלא לפנות מיד למומחים בתחום – רק הדברות נטו ! 1700727255ים. נתקלתם בחומייני ? אל תחכו שיגרום לכם נזק!
פנו עכשיו להדברות נטו -הדברת מזיקים בצפון.